Δημοσκόπηση

Δώστε κατηγορία που έχετε υποστεί εκμετάλλευση

Ινστιτούτα Ομορφιάς - 3.8%
Πολυκαταστήματα - 17.6%
Τράπεζες - 26.9%
Τουριστικές Υπηρεσίες - 7.1%
Σχολές Εκπαίδευσης - 4.4%
Άλλη κατηγορία - 36.8%
Καμία εκμετάλλευση - 3.3%

Total votes: 182
The voting for this poll has ended on: Δεκεμβρίου 31, 2016

Καταναλωτικό Κίνημα σε Ευρώπη και Ελλάδα

Από τον Φίλιππο Μιχαλόπουλο, Οικονομολόγος

Tο καταναλωτικό κίνημα, δημιουργεί υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες-καταναλωτές, με συλλογική κοινωνική δράση, βοηθώντας τους να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη που έχουν, να επεμβαίνουν και να διαμορφώνουν την οικονομικήαγορά προς όφελός τους. Για παράδειγμα, αν η τιμή κάποιου προϊόντος συνεχώς αυξάνεται, λόγω ας πούμε της ύπαρξης κάποιων καρτέλ εταιρειών, οι πολίτες–καταναλωτές θα μπορούν να απαντήσουν μέσω μιας συλλογικής αποχής από την αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος. Αυτό θα προκαλέσει έτσι, σύγχυση στους παραγωγούς του καρτέλ οι οποίοι θα αναγκαστούν να μειώσουν και πάλι την τιμή του προϊόντος τους.

Περισσότερα:Καταναλωτικό Κίνημα σε Ευρώπη και Ελλάδα

Περιβάλλον: ένας μίτος της Αριάδνης για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την εφαρμογή σε ολόκληρη την ΕΕ μεθόδων για τη μέτρηση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των προϊόντων και οργανισμών, και καλεί τα κράτη μέλη και τον ιδιωτικό τομέα να τις υιοθετήσουν.

Σήμερα, οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναδείξουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους αντιμετωπίζουν πολυάριθμα εμπόδια. Έχουν να επιλέξουν μεταξύ διαφόρων μεθόδων που προωθούνται από δημόσιες αρχές και ιδιωτικές πρωτοβουλίες, συχνά επιβαρύνονται με πολλαπλές δαπάνες προκειμένου να παράσχουν περιβαλλοντικές πληροφορίες, ενώ αντιμετωπίζουν και τη δυσπιστία των καταναλωτών στους οποίους προκαλούν σύγχυση όλες αυτές οι ετικέτες με πληροφορίες που καθιστούν δύσκολη τη σύγκριση των προϊόντων.

Περισσότερα:Περιβάλλον: ένας μίτος της Αριάδνης για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές 

Καταναλωτική οργάνωση από το Βέλγιο κινείται νομικά κατά της Apple

Καταναλωτική οργάνωση στο Βέλγιο κατέθεσε αγωγή εναντίον της Apple στο θέμα της μονοετούς εγγύησης που προσφέρει η εταιρεία ισχυριζόμενη παραβίαση τοπικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας που προστατεύει τους καταναλωτές με εγγύηση δύο χρόνων σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα προϊόντα της Apple, κατηγορώντας παράλληλα την εταιρεία ότι εσκεμμένα δεν πληροφορεί το κοινό για τα δικαιώματά του.

Περισσότερα:Καταναλωτική οργάνωση από το Βέλγιο κινείται νομικά κατά της Apple

Παιδί και διαφήμιση: Καταναλωτές από κούνια

Το θέμα προβληματίζει εδώ και δεκαετίες...αν όχι αιώνες. Η πρώτη κυβερνητική πράξη ενάντια στην εμπορική εκμετάλλευση των παιδιών χρονολογείται από το 1874. Εκείνη τη χρονιά ψηφίστηκε για πρώτη φορά νόμος στη Βρετανία για να προστατεύονται τα παιδιά που, λόγω της απειρίας τους, ήταν ιδιαίτερα ευάλωτα στα καλοπιάσματα και τις κολακείες εμπόρων.

Έκτοτε, υπήρξαν οι διαφημίσεις στα έντυπα, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και στο Internet. Οι αρχές, έστω και με κάποια καθυστέρηση, ανταποκρίθηκαν απαγορεύοντας τις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών σε συγκεκριμένες χρονικές ζώνες. Είναι όμως αυτό αρκετό; Τι γίνεται με τις διαφημίσεις ανθυγιεινών φαγητών και σνακ που απευθύνονται σε παιδιά; Και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες από την έκθεση των παιδιών στη διαφήμιση;

Περισσότερα:Παιδί και διαφήμιση: Καταναλωτές από κούνια

Ημερολόγιο

Τελευταία Νέα

Σημερινά Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων